Is eye cream a necessary skincare step?

B E  G O O D  T O  Y O U R  S K I N

Jeg husker tilbake i tid, hvor jeg ikke kunne brydd meg mindre om hudpleie. Kanskje fordi jeg manglet kunnskaper om det, for nå som jeg vet konsekvensen av å ikke bruke det, samt fordelene ved å faktisk ta i bruk en god hudpleie rutine – kunne jeg aldri droppet stegene jeg tar den dag i dag. Før jeg begynner å uttale meg noe særlig om produkter og hudpleie, så er jeg ingen hudterapaut. Hva som funker for meg, funker kanskje ikke på deg og din hudtype! Viktig å huske på. Produktene er nødt for å egne seg til hvilken hud du har, for at virkningene på produktene skal kunne gjøre sitt.

Er øyekrem et viktig steg i hudpleie rutinen din?” – spør mange av dere. Og svaret er selvfølgelig ja, absolutt! Huden rundt øynene er den tynneste og mest følsomme huden vi har på kroppen, noe som også sier meg at vi er mer utsatt for tørrhet, tegn på aldring og merkbar tretthet! Øyekrem er en fuktighetskrem som er formulert spesielt egnet til dette området.
 

· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·

Jeg sliter spesielt mye med tørr hud under øynene, men også mørke ringer. Etter at jeg startet å teste ut Avène sin øyekrem, så har jeg merket en stor forskjell. Bare det å kunne bruke sminke regelmessig, uten at huden under øynene virker dehydrert er en helt ny verden for meg. Om du har funnet en god øyekrem mot tørr og flassende hud rundt øye området – kom gjerne med tips i kommentarfeltet. Jeg er åpen for å teste ut!! Merker at jeg kunne hatt en enda mer fuktighets bombe enn denne.

Å begynne tidlig med øyekrem er ikke noe du vil angre på. Du kommer til å være takknemlig for dette innlegget om noen år, trust me. Ta vare på huden din så lenge du kan ♥ I en alder av 23 år, vil jeg si det er perfekt å begynne å tenke på huden sin. Det har skjedd en stor forskjell fra da jeg var 21, og til nå. Det er helt sykt hvor fort man forandres på akkurat disse årene! Når det er sagt, så blir det ikke bedre med årene heller – uten en god hudpleie rutine! At ansiktet vil få mimikker, fine linjer og kanskje litt rynker med tiden er absolutt ikke noe å skrike over – vis verden at du har fått mimikker av å smile, av å le..det finnes ikke noe som er finere enn det! 

 

8 kommentarer
    1. Jeg har nylig begynt å bruke øyekrem, og jeg liker det kjempegodt så langt! Jeg bruker Kiehl’s sin Powerful Wrinkle Reducing eye cream, og den er veldig fuktighetsgivende. Mange har sagt at de kun bruker den på kveldstid på grunn av det, men jeg bruker den både morgen og kveld fordi jeg er veldig tørr 🙂

    2. Kristine Larsen: Hahah!! Herregud, er ikke lett å følge med på alt da! Har nylig blitt opptatt av hudpleie etter alle “grøss og gru” kommentarene jeg har fått fra hudpleiere.. Å bruke sminke servietter + en dagkrem var absolutt ikke greit – haha!! 😀 Her er det fine med å ha en blogg..man får alltid litt tips på veien <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg