How to take care of your shoes

Nå begynner det faktisk å bli en god stund siden jeg satt meg med ned med skoene mine, litt trist skal jeg ærlig innrømme. Å eie et par sko til flere tusen, og ikke bry seg, er helt vilt! Var faktisk en venninne av meg som jobber i en skobutikk som fortalte meg hvor utrolig viktig det var, og spesielt ettersom disse er litt dyre. Det er klart jeg ønsker at de skal vare lengst mulig, men da krever det også at jeg tar meg tid til å vaske de. Fremover skal jeg uten tvil bli flinkere på det. Tenkte å ta Isabel Marant skoene mine nå etter dette innlegget!


Nå er det kanskje viktig å nevne at jeg ikke er noe spesielt flink med sko, men at jeg bruker produktene slik jeg har blitt fortalt av mennesker som jobber i skobutikker. Jeg regner nesten med at de har kunnskaper om det, siden de faktisk jobber med det. Om dere lesere har noen tips, eller andre anbefalinger må dere gjerne si i fra! Om jeg vurderer å kjøpe meg flere dyre par sko i fremtiden, er det aldri galt å få litt mer kunnskap om nettopp dette! Det verste jeg vet er skitne og slitte sko! Kjæresten min hadde et par sko som ikke så ut, jeg stod sikkert i 40 minutter med alle sko midlene jeg hadde – og absolutt ingenting funket. Jeg bestemte meg for å hive skoene i vaskemaskinen, noe jeg angrer sterkt på nå.

Når skoene først har blitt utsatt, er det vanskelig å redde de inn igjen. Det er nettopp derfor det er så utrolig viktig å ta seg tid til å fjerne smuss og skitt! Gjerne prøv å fjern flekkene umiddelbart dersom det skulle komme noe. Om du ikke har noen midler til å bruke på skoene dine, funker som regel varmt vann på en mikrofiberklut.



CARE & CLEAN + WATERBASED PROTECTOR


Som jeg nevnte smått ovenfor, så er det ingenting som er mer viktig enn å fjerne smuss og skitt jevnlig fra skoene. Om det virkelig setter seg, og du ikke har brukt noen form for impregnering eventuelt andre midler, kan det bli svært vanskelig å få skoene helt ren igjen. I dag valgte jeg å gjøre det enkelt, startet med Care & Clean spray, som nettopp hjelper meg med å løsne alt av skitt og smuss! Jobben blir så utrolig mye enklere.

Sprayen kan også brukes som pleie for andre materialer som lær, kunst skinn, plastikk og andre tekstiler. Det kan brukes til så mangt! Du starter med å spraye Care & Clean på en ren svamp, lag masse skum! Deretter pleier du og vasker sko parret i en og samme operasjon.


..og dette er mitt siste steg i dag. En vannbasert impregnering som passer alle typer sko og materiale. Denne beskytter skoene mot vann, olje, alkohol og generelt andre flekker. Super enkelt, og det tar deg kun noen få minutter å gjøre dette. Eneste som er viktig å huske på nå, er at du ikke burde bruke skoene før det har gått 1-2 dager.


♥ ♥ ♥

6 kommentarer

Siste innlegg