Free songs

DEKSLENE ER SPONSET AV CASEAPP
ROYALTY FREE MUSIC ↵

Da jeg startet med blogg og youtube, skulle jeg ønske noen skrev dette innlegget til meg. Kanskje noen allerede har gjort det, men desverre ikke som jeg har fått med meg. Hva er vell ikke kjipere enn å lage youtubevideoer å må bruke de samme sangene gang på gang, fordi du ikke aner hvilke sanger du kan bruke? Å bruke sanger som er copyright er ulovlig, og du bryter faktisk reglene om du gjør det. Så her gjelder det å være litt forsiktig med hva du gjør. Heldigvis finnes det nettsider som gir deg et stort utvalg av forskjellige sanger du kan ta i bruk. Og disse nettsidene skal jeg vise dere!

YouTube Audio Library

Link: http://www.youtube.com/audiolibrary/music

Den mest populære nettsiden å bruke musikk fra. Alle som starter med youtube blir presentert denne siden, og det er det jeg mener med at du alltid må bruke de samme sangene. Jeg syns helt klart youtube Audio Library har et godt utvalg, og jeg klager ikke. Men det kan bli litt ensformig! Jeg brukte denne i typ 1 år, før jeg tok fatt i noen google søk. Men det jeg elsker med Youtube sitt musikk bibliotek er kanskje at man kan sortere musikk etter sjanger og lengde.

Free Music Archive

Link: http://freemusicarchive.org

Det er jo ingen problem med å finne nettsider som tilbyr gratis nedlastning, men derimot er det vanskeligere å finne de nettsidene du kan laste ned gratise sanger uten å måtte lage deg en bruker. Personlig syns jeg det er litt skummelt å lage egne brukere, ettersom det er såppas mange programmer som lurer deg til å plutselig måtte betale penger osv. Denne nettsiden lar deg nemlig både høre og laste ned sanger, uten å måtte lage deg en bruker.

Sound Gator

Link: http://www.soundgator.com

Om du mer er ute etter spesielle lydeffekter er denne en knall nettside, eneste negative her er at du må lage deg din egen bruker. Jeg har heldigvis ikke opplevd virus eller andre problemer med å gjøre det. Så etter å ha brukt denne siden i 4 måneder kan jeg påstå at den er trygg.

Bensound

Link: http://www.bensound.com

Som nevnt ovenfor er det ekstremt viktig å passe på hva du gjør. Denne nettsiden har blant annet gratis nedlastning på alle sanger, bare at disse sangene står under “Creative Commons Attribution-Licenses”, som betyr at du kan bruke sangene så fremt du skriver under video hvor du har hentet sangen, og hvilken sang du bruker. Ellers er dette en helt vanlig nettside hvor du kan sortere etter sjangere.

Sounds Crate

Link: http://www.soundscrate.com

Denne siden krever at du registrerer deg inn og du kan laste ned 5 sanger per dag. Den eneste forskjellen her er at de tilbyr deg å laste ned sanger i enten WAV fil eller MP3. De som ønsker en høy kvalitet på sangene laster ned i WAV, ganske greit spør du meg!

Looperman

Link: http://www.looperman.com/loops

Looperman gir deg muligheten for å laste ned “loops” og lydeffekter. Loops (haha, hva heter det på norsk?), jeg bruker ihvertfall dette mye i youtube videoene mine. Men her igjen, her trenger du en bruker for å laste ned.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg