5 Daily back school hacks

· SPICE UP YOUR WRITING ·

Som mange av dere allerede vet, tok jeg norsk eksamen i fjord, så det er absolutt ikke lenge siden. Mitt problem med norsk skriftelig var at jeg ofte gjentok meg selv, og hadde et svært dårlig ordforråd. Noe som hjalp meg fryktelig mye var denne nettsiden: wordhippo.com ← tast inn ordet du ønsker å bruke, og du vil få opp en haug av alternativer der som kan hjelpe både deg og ordforrådet!

· PREVENT PROCRASTINATION ·

Når jeg skal studere har jeg en drålig uvane med å ofte bli distrahert av sosiale medier som for eksempel facebook. Personlig har jeg nok kontroll, den dag i dag, for å ikke sjekke slike ting mens jeg holder på med skolearbeid. Men på vgs var det blant annet et større problem. Hvis du sliter med det samme, så anbefaler jeg deg nettsiden: keepmeout.com. Det eneste du trenger å gjøre er å taste inn URL av nettsiden du ikke ønsker å besøke (for eksempel facebook i dette tilfellet), og tast inn fra hvilken tid du vil ha facebook siden blokkert. Dermed vil facebook bli blokkert i det tidsrommet du har tastet inn, og du kan med andre ord ikke besøke siden. Genialt?

· KEEP APPLES FRESH ·

Når du skal ta med deg friske epler på skolen, men ender opp med brune – det er så irriterende. Epler er en av de få fruktene jeg bruker som snacks på skolen når jeg trenger litt ekstra energi, og da frister det helst med noe som ser innbydende ut. For at de ikke skal bli brune og stygge mens du har de med i matpakken, anbefaler jeg å dryppe noen dråper med sitron over. Sitron juicen vil nemlig forhindre at eplene blir brune, og hjelpe de med å holde seg fine! Og hei, du trenger ikke være redd for den sure sitronsmaken, epler har tross alt en super søt smak i seg selv.

· READ ALOUD ·

Har du også vansker med å konsentrere deg dersom du må lese lange artikler på skolen? Det har jeg. Som regel får vi de sendt over nettet (på sonans bruker vi våres egen nettside hvor alt blir oppdatert, alt fra hva vi må ta med til timen og lekseoppgaver), og det er helt genialt spør dere meg. På de dagene hvor jeg rett og slett ikke klarer å lese, kopierer jeg teksten, høyre klikker, og trykker på “speech”, og Maccen leser opp det som står. Det vil si at jeg faktisk kan lukke øynene å konsentrere meg om hva som blir sagt. Dette har vært til stor hjelp på enkelte dager! Jeg vet desverre ikke hvordan dette gjøres på andre pc’er. Men ihvertfall et godt tips til oss som har Mac.

· MAKE AN EVERY DAY SCHEDULE FOR YOURSELF ·

Jeg har alltid blitt oppvokst med at når jeg kom hjem fra skolen, var det middag, og rett på lekser. Jeg fikk ikke gå ut døra å henge med venninnene mine før leksene var gjort. Og den har jeg holdt fast på siden, i en alder av 22- kommer jeg hjem, spiser middag og gjør lekser. Etter at leksene er gjort, kan man gjøre nøyaktig hva man vil resten av dagen! Bare stol på meg på dette punktet, det er sinnsykt godt å ikke ha noe å tenke på for resten av dagen! Er det noe jeg ikke liker, så er det stress jobbing til sent på natt. #mareritt.

10 kommentarer

Siste innlegg