5 Things to do this weekend

Reklame | Festkompaniet

· HANG OUT WITH YOUR FRIENDS ·

Dra på resturant med de nærmeste venninnene, gå fjellturer, dra på trening sammen eller ta en kveld hjemme hvor stemningen er på topp. Jeg elsker blant annet jentekvelder, det er desidert favoritten! Gjerne pynte opp hjemmet sitt med helium og ballonger, kanskje litt fingermat og noe godt i glasset. Aah, det er så herlig. Ingenting gjør meg mer glad! Jeg har blant annet skaffet meg tonnevis av ballonger fra festkompaniet (sponset) – noe jeg er super fornøyd med. Og gjett om jeg skal pynte opp her hjemme i hver anledning når det skjer noe.

· TREAT YOURSELF AND DE-STRESS ·

Dette er absolutt både viktig og nødvendig en gang i uken. De fleste av oss har en travel hverdag, og derfor er helger så perfekte til å utnytte disse dagene. Ta deg en skikkelig ansiktsmaske, hårkur eller fotbad. Gi deg selv litt luksus i hverdagen, du fortjener det. Det er viktig å ladde opp batteriene til mandagen kommer, for den er alltid rett rundt hjørnet.

· BAKE SOMETHING YUMMI & HEALTHY ·

Ferske, nyplukkede plommer..Mmmm!! Jeg kommer aldri til å glemme duften av disse, ikke minst smaken. Herregud så sinnsykt godt. Dere finner oppskriften min her. Tenk at noe så vanvittig godt kan være så sunt. Jeg gjør det selvfølgelig litt usunt med honningen, men men. I helger er det lov, det er lov å unne seg noe ekstra godt på en fredag eller lørdag. Gjerne begge dager for meg!

· DO WHAT MAKES YOU HAPPY ·

Hva er det som lyser opp din hverdag? Jeg vet nøyaktig hvilke tråder jeg skal trekke i for å få en god dag. Det første er å stå opp tidlig, jeg elsker å stå opp tidlig! Står jeg opp kl 08:30 på en fredag så er helga reddet. En annen ting som gjør meg glad er musikk tidlig på morgenen, gjerne mens man tar bilder til bloggen eller vasker og rydder rundt i leiligheten. Slike små ting, kan gjøre dagene mine perfekte. Og dette er noe jeg tillater meg selv å gjøre i helger, for da har jeg tid. Da er det ingen stress. Jeg får aldri ellers tid å kose meg med musikk mens jeg vasker og rydder, for midt i uken ville jeg mest sannsynligvis stått på tå og glidd etter grønnsåpen. Jeg har heller ikke tid å bake noe ekstra godt midt i uken, for da står jeg å trikser med grove rundstykker/brød som må i ovnen.

· START READING MAGAZINES ·

Dette er terapi for meg. Magasiner om interiør, mote og skjønnhet får meg til å dagdrømme. I det øyeblikket jeg sitter med kaffekoppen og et blad i hånda, da er det umulig å få kontakt med meg. Og den følelsen dere…det føles godt. Det er en av få ganger jeg virkelig senker skuldrene og ikke tenker på annet enn overfladiske ting – og dere som kjenner meg, dere vet hvor viktig jeg syns overfladiske ting er. Kanskje derfor bloggen min er litt overfladisk. Mitt største ønske er at en av dere en gang kan komme bort til meg å si “selv på en dritt dag, klarte du få meg til å senke skuldrene”. For jeg vet hvor godt det føles, jeg vet hvor godt det føles å komme til en plass du kan dagdrømme, du kan smile, du kan senke skuldrene, du kan slippe alle andre tanker vekk.. bare for noen sekund. Det lille der – det kan gjøre en hel dag.

8 kommentarer

Siste innlegg