Ingen komplekser mer, lykke!

BIG SMILE ↑ FINALLY!

Jeg vet ikke om dere har merket det siden jeg alltid bruker sminke på bloggen, men på enkelte bilder kunne man faktisk se det. Spesielt i virkeligheten ved dagslys, eventuelt uten sminke. Føflekkene i ansiktet mitt! Mesteparten av tiden har jeg en overraskende fin hud, plettfri hud om jeg kan kalle det slik; noe som fikk disse to føflekkene til å trekke oppmerksomheten. Jeg hatet det. Ikke missforstå meg – føflekkene i seg selv skulle for min del bare vært der, dersom de kunne beholdt størrelsen sin for 1 år tilbake. Det som plaget meg, var at de vokste for hvert år. Jo lengere jeg hadde ventet, jo større ville de blitt. Det vil si at arret også ville blitt forferdelig stort dersom jeg hadde ventet lengere.

En annen ting: jeg er veldig opptatt av at utseende mitt ikke skal forandre seg totalt når jeg fjerner sminken (ikke missforstå meg, jeg har ingenting i mot de som liker å gjøre en stor forskjell), men for meg ble det en veldig stor forskjell med og uten sminke, noe jeg ikke var så fornøyd med. Med sminke, kunne man knapt se føflekkene. Uten sminke, poppet de frem. Det ble så feil for meg. Jeg kunne stå forran speilet på morgenen å vurdere om jeg skulle tegne på føflekkene mine slik at de skulle synes..eller om jeg skulle sette concealer på dem – selvom jeg egentlig ønsket å gå helt uten sminke. Ser dere poenget mitt? Nei. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Jeg ønsker å være den Benedikte dere ser med sminke, den Benedikte dere ser på bilder. Uansett hvor dumt dette høres ut, så er det fakta. Zoomer dere inn på bildene, vil dere se et lite snitt av 2 føflekker på haken.. kanskje dere skjønner mer hva jeg snakker om. De synes VELDIG lite på bilder – men i virkeligheten synes de tusen ganger bedre. DET plager meg.

Når man er i en situasjon hvor man vet at før eller siden så må disse fjernes, er det like greit å gjøre det mens de er små. For ikke snakk om hvor mye det plagde meg. Jeg står alltid med ansikte mot min høyre side for å unngå at føflekkene skal vises.. det har dere kanskje merket? Jeg gleder meg så forferdelig mye til å se resultatet. Akkurat nå er det nøyaktig 3 dager siden jeg var hos Bellaklinikken og fjernet de. Så for øyeblikket ser det veldig “krise” ut, men det er nesten noe man må forvente seg. Vi får være litt tålmodige og vente til såret gror! Jeg vet at føflekker ofte kan komme tilbake, så vi får krysse fingrene for det beste. Bloggen frister veldig lite med tanke på sårene jeg sitter med. Men vi får se da! Tenkte tross alt å vise dere et før, underveis og etterbilde! Men dere, jeg er enda ikke helt ferdig med bellaklinikken – tenker vi tar det som det kommer. Fremover gjelder det ikke noe som plager meg, men mer for å teste ut litt forskjellige ting på gøy.♥

HA EN FIN HELG!

9 kommentarer

Siste innlegg