Saturday`s waffle

→ HEALTHY HOMEMADE WAFFLE

Jeg syns det er viktig å tenke på helsen, uansett om det er helg eller ei. Jeg har ingen mål om å gå ned i vekt, eller mål om å bli smalere rundt midjen. Men jeg vet hvordan kroppen min reagerer på usunn mat, det fører til slapphet og null energi. Med baktanke på dette har jeg valgt en oppskrift som smaker himmelsk, samtidig som den er sunnere enn Toro`s vafler. 

Nystekte vafler tidlig på morgenen eller sent på kveldene spiller ingen rolle for meg, jeg elsker vafler. Vet ikke om jeg har fortalt dere dette, men hjemme i Finnmark har jeg bestevenninnen min som nabo (nesten). Og heldigvis for meg pleide mammaen hennes å lage vafler hele tiden, så vær gang jeg kjente lukten stod jeg på døra. Haha! All creds til “gammeltante” som lager helt nydelige vafler, hadde mine smakt like bra hadde jeg levd på de. 
 

–  RECIPE – 

2 egg, 70g mager kesam (kan også bruke most banan frem for mager kesam), 60g havregryn, 20g vaniljeprotein (kan tilsettes mer havregryn istedenfor vaniljeprotein), 1/2 ts kardemomme, 1/2 ts bakepulver, 2 ts sukrin, vann til passe konsistens.

Denne oppskriften tilsvarer 4 vafler, så jeg pleier å doble oppskriften slik at vi har utover dagen. Ellers er jeg veldig glad i å bruke kanel i vaflene frem for kardemomme, men tenker jeg kan lage ny oppskrift som inneholder kanel! Syns baking er et spennende område å holde på med, elsker å stå på kjøkkenet! Ikke minst elsker jeg uttrykke til kjæresten når jeg har feilet, haha! I dag fikk jeg heldigvis “MmmMmm!!!”.
 

– HOW TO – 

Bland alle tørre ingredienser, og deretter fyll på med de våte. Rør om til en fin og myk røre! Jeg pleier alltid sette røren i kjøleskapet i ca 15 minutter, før jeg starter stekingen. La vaflene avkjøles på en rist før du serverer de med bær, syltetøy og yoghurt. 
 

HÅPER DET SMAKER ♥
 

12 kommentarer

Siste innlegg