How i Make Avocado Toast

God morgen, kjære dere.  Har dere fått sovet godt i natt? Jeg var våken til ca 05:00 og ble vekt av DHL (fikk pakke levert på døren) klokken 10:00, så dere kan tenke dere en trøtt Benedikte. Haha, dagen startet veldig bra da! Nå har jeg akkurat lagd meg en nydelig Avocado frokost som jeg spiser mens innlegget skrives. Dette er en typisk frokost jeg lager når jeg virkelig trenger energi for å holde ut dagen, eller har en lang dag forran meg. Her kommer oppskriften;

Du trenger:

Avocado  Tomater  Lime (jeg brukte sitron idag, haha)  Salt  Pepper  Basilikum ♥ Spinat

Start med å mose Avokadoen i en skål / på morgener hvor jeg stresser skjærer jeg avokadoen i strimler og legger over skiven, ser og smaker like godt! Avocado er supersunt, næringsrikt og kan styrke kroppen på mange måter, derfor prøver jeg å få det i meg regelmessig. Hva er vell ikke bedre enn å gjøre kroppen din glad med vitaminer? For denne grønne, herlige og saftige frukten er nemlig smekkfull av det. 

Deretter tilsetter jeg som vanlig litt lime i avokado blandingen for en bedre smak, nå som jeg ikke hadde lime, gjorde jeg et desperat forsøk med sitron. Ble overhode ikke like bra, men det funket absolutt. Jeg leste forresten her om dagen at sitron er stappfull med c-vitaminer, og jeg vet at legen min har fortalt meg før at jeg må bli flinkere på det, så det passet egentlig ypperlig.

Et siste steg for å gjøre frokosten din komplett: noen skiver ferske tomater, salt, basilikum, pepper og spinat som topping. Herlig!  Nyt frokosten så håper jeg det smaker. Ha en super fin Torsdag! 

Er du glad i avokado?

8 kommentarer

Siste innlegg