Scones

Homemade scones for breakfast today

Jeg deler så sjeldent oppskrifter med dere, enten om det er min egen eller en jeg har funnet på nett, men det er fordi jeg ønsker å dele det jeg virkelig liker. Frokosten i dag ble en god slager og bestemte meg raskt for at denne skulle på bloggen. Nå har jeg spist 2 gode rundstykker med en kopp kaffe og er klar for litt shopping. 

DU TRENGER:

250g cottage cheese ♥ 250g havregryn ♥ 2 egg ♥ 1 ts bakepulver ♥ salt

Bland alt godt sammen i en bolle (stavmikser gjør at røren blir enda finere, men kan fint røres inn med kun hendene), ingen hokkus pokkus med oppskriften! Nå er det bare forme dette til 8 fine rundstykker å sette på et brett. Det jeg elsker mest med denne type baking – trenger ikke heving! Sett varmeovnen på 200 grader i 25 minutter for perfekte scones. 

Oppskriften er forresten hentet fra Kristina sin blogg, hun deler utrolig mange fine oppskrifter! Skjønner ikke hvor hun får alt fra; lager hun sine egne oppskrifter eller finner hun slike ting på nett? Uansett, denne oppskriften falt i hvertfall i smak hos meg. Det jeg elsker med Kristina sin blogg er at hun virker så ærlig, og mens vi er inne på mat snakk – hun deler virkelig mye bra ting på bloggen. Det er ikke slik som mange andre bloggere gjør, deler en oppskrift som ser fantastisk god ut, men smaker raua. Hehe, finnmarkingen selv som begynner å lære seg språket i Kristiansand. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg