En stor belastning; tar imot all hjelp

Dere vet når dere egentlig skulle gjort noe viktig? For eksempel legetime. Ja, jeg tørr ikke dra. Å sitte på nett å lese om hvor vondt det gjør, hvor lang tid det tar og hvor grusomt det er – får meg til å velge bloggen hjemme i min egen seng, trygt og godt. Hver kveld angrer jeg like mye på at jeg ikke bare dro å gjor meg ferdig. Det er en stor belastning å gå å tenke på dette hele tiden, samtidig kan jeg ikke klage når det er min egen feil. Jeg fult klar over at jo lengere jeg venter, jo mer kritisk kan det bli – og det stresser meg. Hele situasjon stresser meg, det er frustrerende å være så redd for en ting at man velger å vente til det faktisk blir alvorlig. At det skal bli alvorlig er heller ikke ønsket mitt, jeg håper alltid på at ting skal ordnes av seg selv. Men det er jo som å si at man går dag inn, dag ut, og håper pengene skal tikke inn på kontoen av seg selv.. skjer jo ikke det. Det er bare en ting jeg rett og slett er nødt til, møte på frykten min, få det overstått og komme hjem med god samvittighet.

Noen tips til lege skrekk? 

8 kommentarer
    1. Er jo bare å komme seg til legen herregud.. du skreik sist gang om tannlegetimen din også. Sippat og bortsjemt kaller jeg det 🙂

    2. Uff, det kan ikke være gøy. Jeg har litt spøyteskrekk, men det er vel det. Er ikke flink på sånne råd egentlig, men det å tenke på at det er mye bedre å få det unnagjort hjelper meg ofte. Når jeg før var livredd sprøyter, hoppet jeg oftere i det etterhvert, og tenkte at det bare var en midlertidig liten smerte (:
      Lykke til!

    3. Anonym: Bortskjemt? Hvordan kan du kalle meg det? Jeg jobber for mine egne penger, jeg betaler husleie selv, mat selv – og dette har jeg gjort i 6 år 🙂 Sippat? skjønner at lege og tannlege timer ikke er noe som skremmer deg, men jeg føler et skikkelig ubehag for å gå til de.

    4. Ikke gøy, du får prøve å tenke at når det er gjort er det lenge til neste gang! Et annet tips er å fortelle legen din det i forkant eller når du kommer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg