Pancakes 3 ways

PANCAKES 3 WAYS

Dere har kanskje fått med dere hvor avhengig jeg er av pannekaker for tiden, en absolutt stor favoritt på frokostbordet. Tenkte å vise dere tre av mine favoritter! Før jeg starter innlegget vil jeg si at dette ikke er hverdagskost, mer en lørdagsfrokost, spesielt når jeg har gjester. Jeg er klar over hvor usunt kostholdet mitt ser ut til å være, men sannheten er at jeg faktisk har et relativt greit kosthold. Jeg spiser nøyaktiv hva jeg vil, når jeg vil og hvor jeg vil! Så lenge jeg selv vet at helsa mi er bra, så er jeg strålende fornøyd. Nå skal jeg kose meg vidre med pannekakene mine, mens dere fortsetter å lese innlegget videre ♥ 
 


YOU WILL NEED

♥ 6 store egg ♥ 230 gram hvetemel ♥ 2 ts bakepulver ♥ 2.8 dl melk ♥ 2 klyper salt
 

HOW TO

Skill eggehvitene fra eggeplommene og legg i to seperate boller. Stivpisk eggehvitene med salt, jeg liker å bruke en håndmikser for å spare tid og armene ikke minst. I den andre bollen med eggeplommene, tilsett siktet mel, deretter bakepulver og melk. Pisk til det blir godt blandet. Nå kan du tilsette bollen med eggehviten forsiktig inn i røren du holder på med, rør forsiktig om slik at du ikke mister for mye luft. Ikke glem at pannekakene skal holde seg fluffy. Jeg liker å røre dette inn med en slikkepott. Pannekakene skal stekes på middels til lav varme, for høy varme vil gjøre pannekakene brent.

FRUITY YOGURT PANCAKE

Et litt sunnere alternativ enn pannekaken under. Her har jeg valgt frukt og yoghurt, nettopp fordi jeg syns dette er en vanvittig god kombinasjon. Helt ærlig syns jeg bær er det aller beste på disse pannekakene, men jordbær og banan er himmelen. For en fantastisk god smak! Sett litt yoghurt og frukt/bær mellom hvert lag, dermed topper du selve pannekaken med honning og et dryss av melis. En perfekt frokost, lunsj eller dessert. Ps: jeg lover at den er så god at det kan sammenliknes som en kake!

PANCAKE HEAVEN: CHOCOLATE & MARSHMALLOWS

Jeg vet ikke helt hvor mye jeg ønsker å anbefale denne til frokost vær eneste morgenen, ettersom hvor usunn den er. Denne er for deg som elsker nutella på pannekakene dine. Mellom hver pannekake smører jeg nutella, en håndfull marshmallows og favoritt sjokoladen. Som topping bruker jeg sjokoladesaus og noen biter av en ønskede sjokolade. Jeg tror dette er en av mine beste oppskrifter jeg noen gang har delt med dere. Seriøst. Om jeg kunne valgt å leve av denne kombinasjonen, hadde svaret simpelt vært ja. Du har gått glipp av noe stort dersom du aldri har smakt kombinasjonen. Jeg har ikke gitt den navnet “pancake heaven” uten grunn! 

THE BASIC PANCAKES

Jeg kunne ikke dy meg, jeg måtte selvfølgelig vise dere en av de mest spiste pannekakene noen sinne, sitron og sukker. Jeg tror dette er en type alle vil like! Vil anbefale deg å ha sitronskiver på pannekakene, slik at man selv kan bestemme hvor mye sitron smak man ønsker. Dersom du kjøper sitronjuice å drypper over: ikke forvent deg den samme gode smaken. Dette er en stor favoritt hos mange, samtidig har den litt mindre fylling. Enkelt og godt.

Hvilken av disse tre favorittene foretrekker du? 

 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg