Useful Tips Every Blogger Should Know

Jeg har fått veldig mange spørsmål den siste tiden angående tips ved blogging, så jeg tenkte det var på tide å skrive et innlegg om det. Først vil jeg bare ta en liten oppdatering fra min bloggetid. Jeg har blogget siden 2011 om alt fra mote til personlige innlegg. Bloggen min er ganske bred, noe som kan være frustrerende for noen – men det er meg. Jeg er en livsstil blogger som har mange forskjellige interesser! Jeg vet at ikke alle er så fan av alle type innlegg som kommer ut, men jeg håper alltids på at jeg klarer å få deg til å like et av mine innlegg iløpet av en uke – for da har jeg mest sannsynligvis gått gjennom alle punktene jeg har på kategori listen min. Det er først dette året jeg virkelig har funnet interessen for blogging, og blogger mer seriøst. Jeg lærer noe nytt hver dag, og utfordrer meg selv. Denne gangen har jeg utfordret meg selv i å skrive en rekke med punkter en blogger burde ta utgangspunkt i dersom de ønsker at bloggen skal bli lagt merke til.

BRAND YOUR BLOG

Mange bloggere starter sin egen nettside uten å tenke over hva de ønsker å presentere. Dette gjelder alt fra blogg navn, farge tema, personlighet og tidsplan. Du er nødt for å være profosjonell dersom du ønsker å bli tatt på alvor. Jeg elsker for eksempel bloggen til Kayture, et utrolig bra navn og det ligger mye bak i navnet. Er det en blogg jeg ser opp til, så er det denne. Eneste bloggen jeg leser fast og stadig. Love her!

FIND YOUR BLOGGING VOICE

Hvem er du? Folk vil alltid forholde seg til en blogg mer når de har en idè om hvem som står bak det. Jeg pleier alltid tenke at jeg skriver en email istedet for et innlegg, direkte til en leser. Da får jeg ting til å stemme bedre overens, det blir litt mer meg. Det er en utfordring å vise hvem du er gjennom et blogg innlegg, for hvilken random person orker å lese 10 fakta om deg selv?

BE PREPARED TO FAIL

Det er litt kjedelig å fortelle dette, men stol på meg når jeg sier det. Du vil oppleve at leserne dine ikke alltid er enige med deg, du kan være uheldig med bildene dine og du kan ende opp med et veldig dårlig innlegg. Uansett hva det er, må du lære av det, og bruke det som en fordel til å forbedre deg selv. Ikke gi opp bare fordi noen innlegg ikke blir som forventet.

NEVER STOP PROMOTING

Del innleggene dine, uten å være irriterende. Uten å reklamere for deg selv vil du mest sannsynligvis ikke nå langt, i så fall kan det ta lang tid, og folk vil glemme nettsiden din. Hold menneskene rundt deg oppdaterte! Sosiale medier har en utrolig makt, en makt vi virkelig kan utnytte.

MAKE IT PRETTY

Det er mye du kan gjøre for å åpne øynene til folk, små ting som tekst størrelse, farger, eye-catching header og et ryddig design. La designet ditt være enkelt og rent. Jo mindre jo bedre. Det er ikke nødvendig å plappre bloggen din med full av reklamer, kontoer og andre widgets. Fokuser mer på spennende innlegg og gode kvalitets bilder.

CREATE AN EDITORIAL CALENDAR

Helt seriøst, kalender og blogg planleggere har vært min bestevenn lenge. En av mine beste blogge tips er å bruke en planlegger for å sørge at innleggene dine kommer ut til rett tid, ikke minst så kan du også bruke den til ideer og andre prosjekter du planlegger med bloggen din. Genialt! Vet ikke helt hvordan bloggen min ville fungert uten, det hadde blitt en stor utfordring.

TALK TO YOUR READERS

Alltid svar på mailer og kommentarer. Personlig syns jeg dette er det mest morsomste med blogging, det er å kommunisere med dere. Noen ganger rekker man ikke svare på alt og det er helt okei. Tror alle vil ha en forståelse for at du ikke rekker å svare på hundrevis av mailer og kommentarer, men gjør ditt beste.

DEFINE YOUR TOPICS

På min blogg får dere et innblikk i mote, skjønnhet og personlige innlegg. Selv er jeg ganske forvirret med bloggen min, for jeg vet ikke helt hvor jeg står enda. Noen ganger føles skjønnhet et håpløst tema å snakke om, mens andre ganger elsker jeg det. Alt handler om tid. Finn ut hvem du er som person, hvilke interesser du har, og skriv om de. Ingenting funker bedre enn å se at du trives med det du gjør og det du skriver om.

Jeg håper tipsene gav hjelp til noen av dere! Jeg svarer med glede på spørsmål i kommentarfeltet, og hvis du ønsker mer blogge tips, si i fra! 

Hva er dine beste tips ved en blogg? 

6 kommentarer
    1. Tusen takk for knallgode tips, disse skal definitivt tas i bruk 😀 Håper du har en flott kveld! Feel free til å ta en titt innom bloggen min og følge den 🙂

    2. Snippen: Takk selv for en veldig hyggelig kommentar!! Ha en fin kveld videre du også. Må si du hadde en skikkelig fin og oversiktelig blogg, likte den veldig godt. Stå på med bloggingen 🙂 Tror du kan nå langt!

    3. syntes du kommer med veldig gode tips her! syntes også at en blogg skal være noe man er litt stolt over og noe man liker å gjøre. <3 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg