Noen kameraeksperter der ute?

 

TODAYS OUTFIT

I NEED HELP..AGAIN! 

Ser dere kvaliteten på bildene mine, hvorfor blir de så kornete og dårlige når jeg tar på avstand? Jeg har et ok objektiv, 50mm! Kan det fremdeles være det? Er det innstillingene jeg gjør feil på? Jeg trenger all hjelp jeg kan få, gode kvalitetsbilder for meg er noe av det viktigste på en blogg mener jeg. Hvilke innstillinger bruker dere ute når dere skal ta antrekksbilder? Tar jeg bilder inne i et godt lys, får jeg en helt annen kvalitet på bildene.

12 kommentarer
    1. Stilig antrekk, og du ser superfin ut som alltid :)) Har ikke så mye peiling på kamera jeg heller, så kan nok ikke hjelpe, dessverre :)) Men jeg synes bildene ser bra ut !

    2. Er ingen kameraekspert så har dessverre ingen tips å komme med. Men synes bildene var fine jeg og antrekket var superfint! Har forresten en ukens blogg konkurranse på bloggen, artig om du vil være med! God påske 🙂

    3. Bildene dine ser jeg her på min mac veldig fint ikke kornete som jeg kan klare å se 🙂 Antrekket ditt er knallfint – digger skoene 😉

    4. Tone V.: Tusentakk Tone! <3 Åååh, så bra!! Her ser bildene skikkelig dårlige ut.. hufff! Men sitter på stasjonær, ikke den nyeste makinen heller 😀 haha! Mulig det er den som gjør bildene dårlig, men har en liten aning på at objektive kanskje gjør at bildene ikke blir like skarpe som jeg ønsker!

    5. Jeg ser ikke at bildene er kornete! Men hvis du syns bildene dine er det, kan du ha for høy ISO. Jo høyere ISO, så lysere og kornete blir det. Ute vil jeg anbefale deg å ha så lav ISO(eks 200) som mulig, så lav blender(eks 1.8) som mulig, og så høy lukkertid(eks 800-1000) som mulig.

    6. Jaa! Det er litt komplisert dette med innstillingene. Men i hvert fall, så er det lurt å ha så lav ISO som mulig(alltid), slik at man unngår kornete bilder. Blender avgjør dybdeskarphet, så hvis du vil feks bare ha fokus på deg, og ingenting rundt, er det lurt å ha lavt blendertall (1.8). Lukkertid bestemmer hvor mye lys som slippes inn, så jo lysere det er ute, jo høyere kan du ha lukketiden. Hvis det er helt mørkt feks, så kan du stille lukkertiden på 1.20, da tar den til seg det lyset den trenger på 20 sekunder(alltid lurt å bruke stativ i mørket). Håper du skjønner bittelitt mer 😀

    7. Elise Kristiansen: Haha, ble litt tenking over alt du skrev.. syns iso, lukkertid osv osv (hele pakka) er et herverk. Men jo, jeg forstod hva du mente 😀 Tusen hjertelig takk!!! Skal teste ut idag med de forskjellige innstillingene 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg