Sannheten bak bilderedigeringen

 

DETTE ER MEG FOLKENS, VÆR SÅ SNILL! 

Så dette er kommentarer jeg får daglig på bloggen, under vært eneste portrett bilde av meg selv. La meg fortelle dere en ting, ja jeg redigerer bildene mine. For eksempel ville jeg kanskje redigert vekk det slitne ansiktet mitt som viser at concealeren har begynt å “crease” seg under øynene – but that`s it. Jeg er en helt vanlig jente som har vært både heldig og uheldig med huden min. Jeg sliter ikke med urenheter, jeg får kanskje en kvise hver 5 månede om ikke mer skjeldent. Men jeg har også mine problemer, blant annet eksem. Skal jeg gå å slenge dritt til deg fordi du ikke har tørr hud? Det blir for feil. Det verste jeg kan høre, er dumme påstander som ikke er sanne, blant annet som nevnes “du redigerer vekk alle kvisene dine” – Nei, jeg har ingen å redigere vekk.
 


 

Det er trist å høre at bloggen min påvirker så sterkt, det hater jeg. Virkelig. Spesielt når det kommer til utseende mitt som jeg ikke kan gjøre noe med. Jeg er klar over hvor mange som streber etter det perfekte utseende med plettfri hud, jeg ser dere. Men hvordan tror dere jeg føler meg til tider? På vinteren blir huden min ekstremt tørr, og jeg sliter virkelig. Huden kan bli så tørr at det flasses opp, med andre ord kan jeg ikke bruke sminke, fordi det gjør huden tusen ganger verre. Jeg har ingen måter jeg kan dekke det på, jeg har ingen måte jeg kan fikse det på. Men vet dere hva? Det driter jeg i. Jeg har tørr hud, ja det suger, men jeg er ikke alene om det. Det er så normalt at det finnes ingenting å skjemmes over. Jeg håper og ber til gud om at du som sitter med urenheter, kan tenke og føle det samme. Det er absolutt ingen skam å bære med seg, absolutt ikke! Noen ganger får man ikke fikset ting man skulle ønske på seg selv. Jeg har vært hos hudlegen utallige mange ganger, og ingenting funker. Jeg har funnet et krem som forhindrer flassingen i ansiktet, men på kroppen er det et helvette til tider. Armene mine ser av og til ikke ut, samt leggene mine som er fulle av arr etter kløingen. Det er helt forferdelig, men jeg har lært meg å akseptere det, leve med det. Tenkte å vise dere bilder av hvordan armene mine faktisk kan se ut til tider, men akkurat nå er huden min utrolig fint. Det er først i minusgrader at huden min starter å reagere kraftig. Så jeg får skrive et innlegg om det senere, når den dag kommer. 
 

· COMMENT BELOW ·

Sliter du med urenheter, kviser, oljete eller tørr hud? Gjerne kommenter i kommentarfeltet og del tips. Trenger nødvendigvis ikke bare være tips til tørr hud kun fordi jeg sliter med det, men gjerne kom med andre tips mot for eksempel hudormer – ALT. Ingen som er alene om noe.. jo flere kommentarer, jo flere klarer vi kanskje hjelpe andre ♥ Masse klemmer fra meg. Og håper dette innlegget hjalp litt, både for min del og andres. 

 

21 kommentarer
    1. Flott er du uansett! Jeg blir paff av alt det stygge folk kan kommentere til tider. For det første, hva om du hadde retusjert bort kviser hvis du hadde hatt det da? Det har jo faktisk ingenting å si, og jeg forstår ikke hvorfor folk gidder å blande seg bort i det. Jeg får en kvise eller to i mnd, og jeg kan ærlig innrømme at jeg retusjerer det bort en gang i blant, fordi det er jo noe som forsvinner etterhvert. Det hadde vært noe helt annet hvis jeg hadde retusjert bort vorta jeg har i trynet som alltid sitter der, eller at noen tar bort ett arr som bestandig er der. Jeg forstår ikke hva som er galt med å ta bort noe fra ansiktet som går bort av seg selv etter noen dager uansett.
      Helt supert at du står frem og sier at ingen trenger å være flau om de har en kvise, for ja det er jo helt naturlig, og jeg er helt enig. Og man trenger ikke å retusjere det bort, selv om jeg vet mange gjør det av og til (inkludert meg selv hahah), noe jeg mener ikke er galt.

    2. Plages også masse med tørr hud nå om vinteren som flasser av på sitt verste, ihvertfall i panneområdet! Hendene sprekker opp og blir røde og såre. Har ikke funnet en vidunderkrem til hendene, men jeg vet at tørrhet i ansiktet (inkludert avflassing i ansiktet) kan bli bedre med å skrubbe ansiktet et par ganger i uken! Bruker man bare krem og rens og slikt, vil det ikke gi mye effekt siden huden trenger å skrubbes.
      Du er jo superheldig som sjeldent får kviser da, og det er ingenting galt i å redigere bildene sine heller, jeg gjør det jo selv om jeg ser noe “feil” i ansiktet mitt på bilder. Skjønner ikke hvordan dette skal “ødelegge” folk, iallefall når du redigerer bildene dine LITE i forhold til mange andre. Stå på videre! Du er kjempepen 🙂

    3. Elise Kristiansen: Så enig med deg!!!!

      Er ganske sikker på at de fleste redigerer bildene sine uansett hvor de legger ut sine. Men er gjerne oss bloggere som blir satte i hovedfokuset hele tiden.. Syns folk må få redigere bildene sine nøyaktig slik de vil, uten å bli tråkket ned på. Kan kanskje være litt merkelig å redigere vekk noe som alltid vil sitte i ansiktet ja, som du nevner. Men dette er noe jeg også tror er ganske vanlig, spesielt på instagram. Skjønner ikke hvorfor mennesker gidder å sette seg ned for å pirke på småting som dette. Jeg tror nok jeg også ville redigert vekk kvisene mine dersom jeg hadde hatt det, samtidig er jeg utrolig sløv på redigeringsfronten, så ville nok ikke brydd meg svært over en eller to kviser.

      <3

    4. mairho: Tusentakk for kommentaren <3 Skal teste ut skubb til ansiktet fremover! Kanskje det vil hjelpe litt på 😀

      Helt enig, ser ingenting galt i å redigere bilder! Noen dager blir det mer redigering enn andre, slik får det være.. Jeg kommer nok ikke til å forandre meg på redigeringsfronten, folk får snakke så mye de ønsker. Hvem redigerer IKKE bildene sine er vell det egentlige spørsmålet? Fåtall!

    5. SV: Helt enig i det! Mange av venninne mine har en app som heter “Perfect face”? Hvor de redigerer kviser, urenheter, gjør seg selv brunere, hvitere tenner, og helt plettfri hud. Helt utrolig at de gidder, hahah så naturlig som mulig er best 😀

    6. Du er bare helt nydelig <3
      Jeg plages med både tørr hud, og kviser på enkelte tidspunkt (spesielt høst og vinter) - men jeg har ulike allergier også, så gjør til at jeg kan ikke bruke hva som helst i ansiktet for å gjøre det bedre annet enn at jeg må rense det mye og ofte.

    7. Elise Kristiansen: Shit!! Hvitere tenner og brunere kunne jeg gjerne tenkt meg.. men hahaha!!! når man blogger 2-3 ganger daglig så blir det helt klart et ork å sitte i en hel dag for å redigere over 10 – 15 bilder 😀 Naturlig er det som absolutt er finest <3

    8. G U N N N I S: Tusen hjertelig takk <3 <3 klem til deg fineste!!

      Der er vi to, har også allergier.. Så må også være svært forsiktig med hva jeg faktisk setter i ansiktet. Blant annet produkter med parfyme i seg - da vil huden min få et skikkelig smell!! haha 🙁 men men, vi overlever med det!! Heldigvis ikke noen big deal. Du ser forresten helt smashing ut! Pleier å lese bloggen din i ny og ned, og har sett du har kommentert her et par ganger <3 hihi!!

    9. // hehe! Bruker jeg de rette produktene til ansiktet så ender jeg som regel ikke opp som en rød tomat, dessverre så tok det lang vei for å få denne type huden som jeg er fornøyd med. Men med mye testing og diverse så er jeg endelig på rett vei der. Så koselig at du pleier å lese bloggen min i ny og ned, kjekt å høre.

    10. Hev deg over disse menneskene! Alle redigerer bildene sine, hvorfor skal man vise kvisene sine? Dette er de selv som redigerer bort kviser før de legger ut selfies på Instagram.
      Du er perfekt, Queen B!

    11. Men du ligner jo ikke akkurat i virkeligheten som på bilder. Skjønner at du er en jente som alle andre å har feil, klart man vil redigere å slikt. Men ikke kom å si at du ser slik ut, har sett deg mange ganger og du er kjempe søt men ser ikke helt slik ut som på bildene. Blir litt for dumt å lage et innlegg om det da :p

    12. Anonym: Jeg har aldri nevnt at det er slik jeg ser ut, jeg nevner at jeg redigerer bildene mine og at disse bildene jeg bruker i innlegget ikke er redigert en flekk på. Annet jeg nevner er at jeg hater dumme påstander som ikke er sanne.. Du har nok ikke sett meg mange ganger, det er nok en grunn til at du ikke tørr å stå fram med navn. For det var ingen spydig kommentar, men du prøvde kanskje lage litt kvalme?

    13. Unødvendig av folk å kommentere sånn syntes jeg. Du er vakker akkurat sånn som du er. Du ser ikke akkurat ut til å slite mye med uren hud, men hva gjør vel det? du er jo bare kjempe heldig! og dersom du redigerer litt på bildene, hva så? det gjør vi alle<3

    14. Du er fin som du er og bloggen din påvirker hvertfall ikke meg på noen slags måter negativt. Er som regel mennesker som er utrolig sjalu som bare må kommentere noe stygt. Stå på videre med bloggen! Du gjør en fantastisk jobb<3

    15. Hvorfor bryr folk seg om utseendet uansett? Bortsett fra standard hygiene har utseende bokstavelig talt ingenting å si bortsett fra kanskje hvis du vil bli en modell. Alle kommer til å se ut som rosiner etterhvert uansett, stopp å bry dere om trivielle ting.
      Sminke og skjønnhetsprodukter er blitt værre enn tobakkprodukter og alkohol, tenk hvor mye du kunne spart ved å gitt faen. Vil du pynte deg ekstra for at folk skal like deg eller fordi du har dårlig selvtillit? Folk som liker deg pga utseendet ditt liker ikke deg, de liker utseendet ditt og hvis du har dårlig selvtillit når det gjelder utseende er det bedre å omfavne alle “feilene” med utseendet ditt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg