Ikke for å skape dårlig stemning..

 

I mange år har det blitt snakket om å ikke skyte opp raketter før tiden er inne, men det er noe vi ikke bryr oss om. Er det ikke rart at jeg sier “vi”, når jeg egentlig sikter til deg som skyter opp raketter flere dager i forveien? Ikke meningen å putte alle under en kam, jeg vet det finnes mange omtenksomme mennesker der ute, heldigvis. Jeg kan sette en hånd på hjerte å si tusentakk til dere som venter med rakett skytingen, jeg bryr meg og jeg vet du varmer mange andres hjerter like mye. Det er bare alt for mange respektløse mennesker der ute, som ikke tenker annet enn på seg selv og sine.

 


 

 


Til deg som skyter raketter alle dager i uken før selve nyttårsfeiringen: har du noen ganger tenkt på de som sitter med et lite kjæledyr i hjemmet sitt? Ja, du har kanskje tenkt over det, men brydd deg fint lite om det. Hunder er trygge i sitt eget hjem, helt klart. Men det burde være en liten bjelle som sier deg at høye lyder gir reaksjoner? Hvordan reagerer du om du sitter fram for Tven i stua og hører en kraftig lyd du ikke aner hva er? Jeg husker en episode hvor folk ble så bekymret og redde at de ikke turte gå ut døren, det var “bare” litt sprengstoff de arbeidet med rundt fjellveggene. Hvordan tror dere dyr reagerer? på samme måten dessverre. Dyr har også følelser, dyr blir også redde. Tenk litt over det.

Til deg som skyter opp raketter alle dager i uken før selve nyttårsfeiringen: har du noen ganger tenkt på de som har opplevd å bli skutt på? La meg ta de menneskene som var på Utøya som et veldig godt eksempel, for jeg mener, ja det er lenge siden – for oss. For de som satt på Utøya, skjedde dette i går. De kjemper fremdeles, og det er noe som alltid vil sitte. Det er ikke en sak de bare kan glemme ut av det blå, det vil alltid sitte. La oss vise litt respekt, la oss vise litt hensyn, la oss vise at vi bryr oss! Tenk på alle de som så sin egen venninne, bror, søster, kompis, nære og ukjente bli skutt. Hvordan tror dere en rakett vil høres ut i demmes ører? Det sier seg selv, og jeg tror vi fleste har en forståelse. Tenk litt over det.


Ikke for å skape dårlig stemning på selve nyttårsfeiringen, men jeg ber deg ikke annet enn å faktisk følge reglene, er det for mye å be om?

 

3 kommentarer
    1. Viktig tem adet du skriver her 🙂 jeg liker ikke fyre uansett så jeg pleier ikke kjøpe heller 🙂 flotte bilder og håper du får en fantastisk fin nyttårsaften 🙂

    2. veldig enig i det du skriver! Det var jo en hund som hadde ståt utfor en butikk mens eieren var inne å handlet, så ble han så rett at han rev seg løs fra båndet og sprang ut på veien å ble påkjørt…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg