Panikk, angst og stresset

Det har vært noen forferdelige dager den siste tiden. Jeg har det veldig bra ellers i livet, men de siste dagene har gitt meg lite. Jeg har hatt panikk anfall, angst å vært utrolig stresset. Jeg tror alt dette har kommet av mye tenking, mye press, og gjort mye jeg aldri ville gjort. Fortalte dere om tannlegeskrekken min, og tror mange missbruker ordet svært mye, og tar det ikke like seriøst som det høres ut som.


Jeg har vært på gråten vær eneste dag, før leggetid og tidlig på morgenen. Jeg har ringt mamma, lillesøster og bestemor, for å få trøst. Tusentakk for at dere alltid stiller opp, takk for at dere stiller opp til en så “liten” ting. For meg, er det en mestringsfølelse bare jeg tørr snakke med en tannlege. Ikke minst, har jeg fått tatt eksamen dere, endelig! Det har tatt mye av tiden min, og gitt meg et ekstremt press. En liten ting som har stresset meg midt oppi alt dette.

Nå har jeg fått det værste unnagjort og opplevd det mest ubehagelige. Panikk og angst er helt forferdelig og helt nytt for meg. Jeg har aldri opplevd å bli så varm, stresset, skjelven, kvalm og redd på samme tid. Jeg håper ikke dette er noe jeg blir å slite med fremover, for det har vært tunge dager. Det er som om kroppen forteller meg at jeg oppholder meg i et “farlig” område og må komme meg vekk snarest. Noen som har vært borti det før og kan fortelle meg litt om det?

9 kommentarer
    1. Jeg er her for deg, uansett hva det skulle være <3 Har en så sterk grad av angst og angst anfall selv, så jeg vet åssen dette er. Går til behandling nesten hver uke sånn ca, så dette er tøft og vanskelig. Man trenger den tiden man trenger for å bli helt frisk og lufte tankene sine regelmessig. Ikke nøl med og ta kontakt med meg hvis du skulle trenge å snakke med noen <3 <3

    2. Fantastisk skrevet <3 Du er modig, tøff og ei flott jente ! Bare å ta kontakt om du ønsker å snakke, jeg jobber med mye av dette til vanlig med andre som har det vanskelig og er oppvokst med en mor som har slitt siden jeg var 9 år, så som sagt <3 Ikke vær redd for å ta kontakt !
      Ønsker deg en fantastisk kveld videre søte du ! 🙂

    3. Håper alt er blitt bedre for deg – har savnet deg på bloggen 🙂 Alltid så koselig og lese innleggene dine og ikke minst fantastisk flotte bilder 🙂

    4. Føler med deg, skjønner hvordan du har det, hadde det mye slikt når jeg var under press med skole osv. Det er ikke kjekt, bare husk å ta deg tid til deg selv og si til deg selv at det er lov å roe ned, slappe av og bare være der for deg selv. Jeg er her for deg om du vil snakke å det hjelper ofte og. God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg