Tannlege skrekk

FAKE A SMILE

Jeg har seriøst angst for å dra til Tannleger. Det er mitt største mareritt, blir svimmel av tanken. Gjett hva, jeg har bestilt time. Gjett enda en gang, jeg gruer meg så fryktelig mye. Ingen ord kan beskrive hvor ekkel følelse jeg har. Husker enda for mange år sia i tannlege stolen, hvor de stakk den mest vonde sprøyta på meg. Haha, nå hørtes jeg veldig sippete ut. Blodprøver og andre sprøytestikk takler jeg fint, det er stikk man så vidt kjenner. Men de sprøytene tannlegen finner fram, det får meg kvalm.

Ikke vil jeg sitte i stolen å pines i 10 minutter heller, så da er vell det “lille” stikket bedre. Noen som har fine historier å fortelle fra tannlegen sin? Helst unngå å bruk ordene som “det gjor jævli vondt” i setningene deres.. Blir veldig glad om noen bare kan fortelle meg at det ikke er så ille som jeg skal ha det til!

10 kommentarer
    1. min samboer har tannleggeskrekk. helt forferdelig tannlegeskrekk! Jeg har i årevis mast på att han må ta seg en tur, men han har fått panikk bare jeg har nevnt ordet “tannlege”. jeg er ikke spesielt glad i tannlegen jeg heller, men hvem er vel det? Men jeg fikk ett hull i fortanna som jeg måtte fikse – så jeg bestilte time på en privat tannlegeklinikk, og herregud for en opplevelse! De var så flinke att jeg klarte å overtale samboer til å ta en undersøkelse hos dem. Han var nervevrak idet han gikk inn døra, men kom ut med ett stort smil – tiltross for noen dårlige nyheter fra tannlegen. Men, ja de kurrerte skrekken hans – og nå gruer han seg overhode ikke til neste besøk selv om han skal borre og fikse en ødelagt tann =)

    2. Mittfamilieliv: Du fikk meg til å smile <3 haha!! Takk gud, håper jeg får samme opplevelsen til tross for at jeg også muligens må borre. Men det må være en deilig følelse å komme seg vekk fra tannlege senteret med helt freshe tenner - og null hull ikke minst 😀 Takk som delte kommentaren din <3 You made my day. Skal trekke kommentaren frem om jeg begynner å bli nervøs mens jeg venter på å bli tatt inn av tannlegen!

    3. Uffda! nei, har sånn halveis skrekk jeg også. Men det er pga. søsteren min opplevde noe helt for … ja. Skal ikke si det til deg da, det hjelper hvertfall ikke. Men jeg har BARE hatt positive opplevelser kjære du. Pluss at jeg har en veldig morsom tannlege, som får alt til å gå mye bedre x)

    4. Hihi jeg har litt angst for disse sprøytene tannleger har. Men jeg tvinger meg selv til å tenke at det gjør mer vondt hvis jeg ikke lar tannlegen gi meg bedøvelse hehe 🙂 fine bilder btw 😉

    5. Bergensergenser: Hahaha!!! uff! Nei fyfader..
      Håper jeg også får en ok tannlege, gleder meg virkelig til å se hvordan det går i morgen. Føler meg alltid ekstra sutrete hos tannlegen, alltid er det “nei nei nei, vent litt. Må puste litt før det helvettes stikket. vent vent. nei nei nei” .. tar evigheter med meg. Haha 😀

    6. Tone: Ja, absolutt. Stikkene gjør meg så utrolig svimmel, aner ikke hvorfor. Sist gang besvimte jeg av. haha! Gud altså. Jeg ber og krysser alt jeg har om at ting går bedre imorgen <3

    7. En perfekt og god jente! <3 Haha, du er ikke alene når det kommer til tannlegen -.- Jeg har skrekk for hver gang jeg får en innkallelse dit, jeg blir både svett og kvalm! Så når selve dagen kommer, så har jeg bare lyst til å finne på en grunn for ikke komme :/ <3 Så vi er nok ikke alene om å være redd for det!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg