Jeg må skjerpe meg som forbilde: plastisk kirurgi

DÅRLIG FORBILDE FOR DE YNGRE

Jeg har fått sinnsykt, altså helt sinnsykt mange kommentarer om at jeg er et dårlig forbilde. Silikon, restylane og vippeextensions påvirker de yngre leserne, forteller noen av dere. Ja, det er jeg fult klar over, men hvorfor komme til meg å si det? Jeg skjønner dessverre ikke helt. For det første, jeg har ikke silikon og planlegger ikke ta det heller. For det andre, jeg har ikke restylane – regner med man kan se det? og for det tredje, jeg har ikke vippeextensions. Hvorfor ikke nevne Clip on Extensions når dere først er i gang? Det er det mest unaturlige jeg har på meg. Eller vent, jeg skrev et innlegg for ikke så veldig lenge siden om at jeg sku slutte å bruke det også. Nå gleder jeg meg enormt til hva neste hat kommentar blir, for det er vell nå dere skal fortelle meg hvor småe lepper jeg har, hvor småe pupper jeg har og hvor stygge vipper jeg har? Det er helt utrolig, uansett hva man gjør på sosiale medier blir man hatet for ett eller annet.

Egentlig bryr jeg meg lite om hatet som tikker inn i kommentarfeltet, men jeg bryr meg når det blir snakk om forbilde. Jeg bryr meg når dere sier at jeg påvirker yngre til å gjøre dumme valg. Jeg syns ikke jeg påvirker noen til å gå i feil retning. Å kjøpe seg clip on extensions for å få håret sitt lengere, gjør ingen skade. Ikke medfører det noen verre risiko enn at fargen ikke matcher håret. Skjønner dere poenget? Det verste jeg har gjort foreløpig, er å bruke extensions og sminke. Og om dere syns dette er skadelig for mine yngre lesere – DA vet ikke jeg dessverre. Når jeg sier dere, legger jeg ikke alle under samme kam – jeg sikter mot de som legger igjen kommentarer om nettopp dette. 

16 kommentarer

Siste innlegg