How I contour my face with ABH contour kit

CONTOURING & HIGHLIGHTING 

Denne sminkelooken er ikke beregnet til hverdags, om du spør meg. Jeg føler meg ikke komfortabel med så mye krem produkter i ansiktet! But you know me guys.. jeg klarer så vidt ha på meg løsvipper uten å føle meg oversminket. Contour og highlight bruker jeg kun ved spesielle anledninger. Jeg vet at mange youtubere klager over hvor tørr den er, og hvor vanskelig den er å blende inn. Da har jeg et lite tips til deg! Oil is the secret babes ♥ Hell en eller to dråper i fargen du ska bruke, voila! Et enklere contouring kit å blende ut finner du ikke! 
 

1. HIGHLIGHTING

starter alltid med highlight på de områdene jeg ønsker å fremheve i ansiktet. Det er så mye du kan gjøre med sminke. Jeg har for eksempel en stor panne, og påfører da veldig lite highlight i pannen – altså, et sted jeg ikke ønsker å fremheve noe særlig. Ellers påfører jeg under øyne, ned neseryggen, litt over leppen, under kinnbenene og på tuppen av haken. 

2. CONTOURING

Så beveger vi oss til det morsomste! Nemlig “skjule/forminske” plasser på ansiktet. Igjen har jeg en veldig fast rutine på hvor jeg setter det: Kinnben, nesen, pannen under leppa og litt på haken. Haha, det ser helt ekstremt ut! Men det er virkelig ikke så ille når det blendes inn! ABH sitt contouring kit er heller ikke så veldig dekkende, sooo just reeelax! 

3. BEAUTYBLENDER

Nå gjenstår det siste og viktigste, blending. Her gjelder det virkelig å være tålmodig. Bruk beautyblenderen til å klappe på contouringen, ikke dreg hele sminken utover ansiktet ditt. Vi har ikke plassert de lyse og mørke fargene uten grunn. Jeg er ute etter en mindre panne, mindre nese samt tydeligere kinnben. Egentlig er ikke disse punktene så viktige for meg, og bruker derfor sjeldent contouring metoden! Vanskeligere er det ikke ♥

14 kommentarer

Siste innlegg