The soundtrack to my life

Musikk er en stor del av livet mitt. Den har en styrke som gjør at jeg rett og slett kan føle meg bra på mine verste dager og glad på de mest tragiske dagene. I samme slengen kan en sang treffe meg så hardt at tårene triller.. noen ord kan virkelig få deg til å tenke. Siden musikk faktisk spiller en stor rolle i livet mitt så tenkte jeg kanskje det kunne vært morsomt å dele mine favoritt sanger med dere? Nå tenker jeg ikke på sanger som nylig har kommet ut, men mer sanger jeg har masse minner med. 
 

 
 

Hall of fame – The script, Will.i.am

Dette er helt klart sangen jeg kaller “min og kjæresten min sin sang”. Da vi møttes var dette en stor favoritt og satt på sangen vær gang vi fikk en bra følelse. Hvis vi vant noe, hvis vi var på ferie, hvis vi tok lengere kjøre turer – sangen har vært med oss lenge. Den betyr veldig mye for meg ♥ Og bare for å ha sagt det så elsker vi sangen enda den dag i dag, det hender ofte at dere kan høre oss spille sangen når vi kjører eventuelt bare koser oss hjemme. 
 
Everytime we touch – Cascada
Hvor skal jeg begynne? Jeg har seriøst blitt oppvokst med denne sangen; mamma, venninner, fester, jenterommet.. you name it. Cascada har vært en stor favoritt opp igjennom årene. Ikke bare var det meg og mamma som digget til sangen når vi skulle til og fra butikken, men jeg og bestevenninnen min dro ofte hjem for å synge Cascada på singstar. Haha, herlig!! Sett på denne og du vil se meg stå på bordet og smile bredt! 
 

 
 

Bonski – Broiler

Haha, bare le av meg nå. Men fy fader så mange gode og morsomme minner jeg har med sangen. Det første jeg tenker på er den gode tiden jeg hadde i Gol og Hemsedal. Jeg jobbet som sagt på Pers Hotell da sangen kom ut, og de nevner blant annet i sangen “vi kjører sikk-sakk forbi Pers Hotell” – noe vi syns var kjempe stas. Så dere kan tenke dere festene vi hadde på Pers, det klikket!!!!! Var vanvittig morsomt. Så ja, en god slager for meg på fest. 
 
Whistle – Flo Rida
Jeg kan nesten ikke unngå å fortelle dere om Whistle. Her er også en av “min og T” sine sanger. Sangen som kan gi meg tårer på øyeblikket, gledestårer. Jeg husker den gangen jeg kom inn til Thomas for å fortelle at jeg var vanvittig frustrert og stresset over eksamen som jeg skulle ha, samtidig var livet mitt snudd opp ned. Han satt på sangen og holdt rundt meg. Dette var tidlig i forholdet vårt og det betydde ekstremt mye. Jeg har aldri hatt en kjæreste som har tatt så godt vare på meg, og som skjønner meg i alle situasjoner. 
 

 
 

Her kommer vintern – Jokke & valentinerne

Wow dette er en sterk sang for meg. Mens jeg skriver dette har jeg ikke satte på sangen for å høre, fordi jeg vet det kommer tårer. Dette var en av pappas favoritt sanger som beskriver han så godt som overhode mulig. I begravelsen til pappa stilte Gudfar og en god kompiss av pappa opp å sang denne.. Ingen kan noen gang forstå hvor mye det øyeblikket betydde for meg, ingen. Er det virkelig en sang som sitter meg innerst inne, så er det denne. Absolutt. 
 
Don`t you worry child – Swedish House Mafia
Tidens sang som minner meg om mye fyll, latter og russetid! Tiden min i Alta var noe av det mest sykeste og kan med hånda på hjerte si at jeg vurderer å flytte tilbake etter noen år. Sangen minner meg også om gode folk, gode venner og gode kollegaer. Jeg elsker Alta! Vil påstå at sangen hadde nok langt ifra vært like bra, dersom ikke sangen hadde blitt spilt av under de mest sykeste øyeblikkene. 
 
 

Sommerflørt – Sandra Lyng

Jeg vet at bestevenninnen min kommer til å lese innlegget, så jeg må nesten ta med Sandra Lyng sin sang også. Haha! Kine er jo en av de som betyr mest i verden hos meg, og uten henne vet jeg virkelig ikke hvordan livet og dagene ville vært. Jeg husker jeg alltid måtte være han gutten som rapper i sangen (for jeg måtte alltid få det dårligste, alltid!).  Men vi har i hvertfall mange gode minner og mimre tilbake med, spesielt om vi hører sangen. 
 
Feel this moment – Pitbull & Christina Anguilera
Hvem hørte vell ikke på den? Kanskje ikke en sang jeg har så mange minner med, men mer en sang jeg husker veldig godt. En sang som liksom alltid ble spilt av uansett hvor du befant deg. En sang som lenge har vært en stor favoritt hos meg, men kjenner jeg begynner å bli litt trøtt på den nå. Funker av og til! Må bare være i godt humør før jeg setter den på, haha. 
Har du noen sanger du husker spesielt godt? Let me know. 
9 kommentarer
    1. Ah, så koselig å lese. Husker veldig godt Hall of fame, Everytime we touch, Bonski, og Don´t you worry child jeg også. De to siste i fest sammenheng. Så moro, hehe ;-P
      Ja, jeg har tre sanger jeg husker veldig godt. Nr. 1 er Skyscraper av Demi Lovato. Den sang alltid jeg og min avdøde bestevenninne. Overalt, veldig ofte, tostemt. Det var liksom vår sang, hehe (: samtidig ble den spilt i begravelsen til fetteren min.
      Utenom det er det See you again, og Love me like you do. De to er jo ikke så gamle da, men husker de veldig godt fordi det var de jeg og kjæresten hørte mye på da vi møttes og de første gangene vi var med hverandre etter det, hihi :3

    2. Henriette Celin: Elsker å få kommentarer fra deg, for du leser virkelig innleggene mine! setter pris på det <3 Love me like you do - beeeeste sangen!! haha 😀 hørte også mye på den. Syns det er så søtt når kjærestepar har sanger som virkelig bare er "deres". Loveit 😀

      Du fikk meg til å sette på skyscraper nå, hadde faktisk ikke hørt den.. <3 klem til deg.. fineste du.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg