Guide: slik får du flere blogglesere

Alle bloggere ønsker å få lesere til å like det de skriver, og de elsker å motta kommentarer. Desverre er det ikke så enkelt som man kanskje skulle tro å få en populær blogg. I motsetning til mitt forrige innlegg (her) skal jeg gi deg noen tips til hvordan du kan få flere lesere. 


1. By på deg selv

Jeg syns det er viktig at du slipper oss lesere inn i livet ditt. Selvfølgelig skal du ikke brette ut hele privatlivet ditt, men prøv å fortell de som leser bloggen din hvem du er. La oss bli kjent med deg som sitter bak bloggen. Det er mye å fortelle om seg selv, og det kan bli lange kjedelige innlegg. Mitt tips er å starte rolig, prøv å få frem ting du elsker, ting som irriterer deg, ting du hater osv, gjennom hvert innlegg du skriver.

2. Legg ut fine bilder

Kanskje noe av det viktigste? En blogg full med mobil bilder trekker ikke oppmerksomheten min noe særlig. Jeg sier ikke nå at du trenger et kamera til 50.000 spenn, men et speilreflekskamera kan være en god start.

3. Mitt svakeste punkt – å skrive bra

Å skrive blogginnlegg kan ta meg flere timer, nettopp fordi jeg suger på å formulere dårlige setninger til gode. Øvelse gjør mester! Se over innlegget ditt før det publiseres, slik at du kan rette på de små skrivefeilene.

IPhonedeksel og Macbook skin fra Caseapp // Sponsede produkter – koden BENEDIKTENP20 gir dere rabatt.

4. Vær deg selv

Skriv det du vil skrive om på bloggen din, skriv om det som interesserer deg. Det er veldig mange som går på smellen med å herme etter bloggen til enkelte toppbloggere, men husk at de har vi fra før. Hvorfor være en dårlig kopi av andre når du kan være deg selv?

5. Vær aktiv

Prøv å svar på alle kommentarene du får, og kommenter andres blogger. Selv blir jeg veldig glad når andre bloggere gir meg respons. Du får også veldig mange nye lesere som klikker seg inn på bloggen din ved at du er aktiv i kommentarfeltet. Selv besøker jeg alltid bloggere som kommenterer min.

♥  ♥  ♥

36 kommentarer

Siste innlegg