Ten things that make me happy

1. Se en morsom film med hysteriske øyeblikk. Det pleier å lette på humøret! Dersom jeg har en skikkelig dritt dag, hvor alt føles feil – snur jeg
sjangeren. Da setter jeg gjerne på en trist film. Hvorfor? nettopp fordi jeg setter mer pris på de små tingene i hverdagen min. Kanskje
ikke dagen min var så “dritt” likevell.

2. En skikkelig selvpleie dag er det beste jeg vet. Et langt varmt bad, skrubbe kroppen, hårkur, selvbruning og lakke neglene. I mellomtiden
leser jeg gjerne et magasin, eller setter på en god serie. For å gjøre det ekstra koselig, tenner jeg alltid telys og hopper i den største
genseren jeg eier i garderoben min.

3. En tilfeldig lunsj med gode venninner gjør alltid susen. De får meg på andre tanker, og jeg storkoser meg i selskapet demmes.

4. Musikk! Uansett hvilket humør jeg er i, hører jeg på favoritt låtene mine. Med andre ord så hører jeg på musikk døgnet rundt. Haha, jeg
har faktisk laget liste til alle situasjoner som skulle dukke opp: Good night, sommer&sol, workout, crazy night out.. you name it. I just
love music!

5. Jordbær med smeltet melkesjokolade på toppen. Nam! Mørk sjokolade kan også brukes, men dere, på en skikkelig dårlig dag unner jeg
meg de få ekstra kalloriene.

6. Fremmede mennesker som smiler/hilser. Du har helt sikkert opplevd det du også når du er ute på spaser tur. Den første tanken som slår meg
er: dette er gode mennesker! Og det gjør meg så utrolig lykkelig.

7. Kjærlighet får jeg aldri nokk av. Å høre mamma fortelle at hun er stolt over meg, lillesøster sier hun er glad i meg og kjæresten forteller meg
hvor god person jeg er – lykkeboost! Jeg kan ikke beskrive den gode følelsen jeg får inni meg. Hva de nærmeste sier og mener om
meg, betyr utrolig mye.

8. Trening gir meg mer enn hva jeg først trodde. Både humøret og energien endrer seg sinnsykt mye. Det er slitsomt å føle seg trøtt over halve
dagen, da er det også en selvfølge at dette synker ned humøret. Jeg prøver å ha mine faste rutiner på når jeg skal stå opp om morgenen,
når jeg skal trene og når jeg skal legge meg. Med hånda på hjerte kan jeg si at det har funket, og jeg har det helt fantastisk bra for tiden.

9. For meg er det viktig å ha positive mennesker rundt, som alltid vil deg godt. Noen som alltid kan fortelle deg at ting går bra, når du selv ikke
har troa. Noen som får joggeturen din til å virke kortere enn det du så for deg. Noen som rett og slett ikke sprer negative tanker.

10. Prøv å imponer deg selv. Det høres kanskje merkelig ut, men følelsen av å være fornøyd med sin egen innsats / eget arbeid er noe av det beste.

10 kommentarer

Siste innlegg