Sommerens fineste sminke

 Årets fineste og enkleste sommer sminke, så enkel at alle kan klare det. Looken har jeg selv satt sammen, jeg ønsker en frisk og fin look som ikke er for pyntet. Med  sommeren kommer det ofte en del gylne farger og varme toner. En frisk, sunn hud er i fokus, og de fleste ønsker seg nude eller friske, rosa lepper. I den anledning ønsker jeg å vise dere mine beste tips. 

Fuktighetskrem & foundation

Basen for sminken er en god fuktighetskrem som gir masse fukt, dersom du har en type krem med solbeskyttelse er det enda bedre. Deretter liker jeg å påføre foundation for å få en litt mer dekkende effekt. Personlig elsker jeg Ylves saint lauren sin foundation, den er lett og tynn på huden, og i tillegg lar den huden puste. 

Mary-lou manizer highlighter


Skimmer i huden er utrolig fint om sommeren. Her har jeg brukt Mary-lou manizer sin highlighter. Den gir et fint, diskret skimmer til huden. 

Anastiasia dipbrow 


 

På bryn liker jeg å bruke Anastasia sitt øyenbryns pudder i fargen mørke brun. Påfør med øyenbrynskost for et mest naturlig resutat. Jeg forguder øyenbryns pudderet til Anastasia. Den hjelper brynene med å holde formen på brynet igjennom en hel dag. 

Øyne

Jeg er ikke stor fan av øyenskygger og mørke toner, spesielt ikke på sommeren. Jeg går gjerne helt uten øyenskygger, og bruker kun mascara som på bilder over viser. Men om du skulle ønske vil jeg anbefale en lett variant av smokey eyes i gull- og kobbertoner. Vært forsiktig! vi ønsker ikke et hardt uttrykk. På sommeren kjører jeg alltid veldig lett på øyenskygger. 

Lepper

Leppene er finest i naturlige nude, rosa og ferskentoner. Igjen, YLS går i repeat. Jeg bruker farge nr 1, Rouge Voluptè. 

12 kommentarer

Siste innlegg